Recensie: ‘Urinetown’ van Stillpointe Theatre

jan 24, 2022

het handelsmerk van Stillpointe Theatre Uit Baltimore is het nemen van cultus-en niet-mainstream musicals, en met kale middelen en het absolute beste lokale talent, het leveren van producties die je doen denken, ” Wow! Ik hou van muziektheater!”Dit geldt voor de zomer show, de doelbewust helaas genaamd Urinetown: The Musical.

de cast van Urinetown in het Stillpointe Theater. Foto met dank aan het theater.
de cast van Urinetown in het Stillpointe Theatre. Foto met dank aan het theater.

Urinetown is het type show Stillpointe dat uitblinkt in-oneven, tongue-in-cheek, en volledig vermakelijk. Plassen is cruciaal in Urinetown. Het satirische verhaal speelt zich af in een sombere nabije toekomst waar privé toiletten zijn verboden door de dictator-achtige evil corporation UGC (Urine Good Company) om catastrofale watertekorten na decennia van droogte te beheren. De situatie is rijp voor een revolutie. Voer openbare voorzieningen No. 9 toilet keeper Bobby Strong en zijn verboden liefde belang, Hope Cladwell, dochter van UGC ‘ s CEO.It ’s a weird premise, die werd geboren in 1999 op New York City’ s jaarlijkse festival of weird theater, Fringe (DC ’s Capital Fringe is deze maand, en Baltimore’ s Charm City Fringe is in November—go see excellent weird theater). Maar, naast het feit dat vreemd, het is ook erg goed. Urinetown maakte het naar Broadway voor een driejarige run en meerdere Tony Awards.

een goede show in Stillpointe ‘ s handen heeft keer op keer bewezen een uitstekende productie te zijn. Een deel van de reden waarom Urinetown is zo heerlijk is hoe het parodieert traditionele muziektheater tropes—targeting shows als Les Miserables en West Side Story door middel van een Brecht-stijl lens. De finale van Act I is erg “hoor je de mensen zingen,” compleet met een grote zwaaiende vlag. Act II spoofs The Jets vs. Sharks pre-fight ” Cool.”Zelfs als je geen muziektheater nerd bent, zul je nog steeds begrijpen dat Urinetown de spot drijft met grote budget Broadway smashes.

een Andere reden waarom Stillpointe de productie van Urinetown is zo leuk is de uitstekende cast en het creatieve team. Hier is hoe goed Stillpointe is in het maken van magie uit minder-dan-ideale middelen. Op de openingsavond stopten de podiumverlichting na het grote openingsnummer en in plaats van te flippen, kondigde artistiek directeur Ryan Hasse matter-of-factly aan dat de kerk “f*!koning Oud, ” en ze zouden de lichten weer aan binnenkort. Dan, Danielle Robinette—in karakter als de self-referential verteller Officer Lockstock—legde uit dat soms in gemeenschapstheater, je moet werken met wat je hebt, zoals een oude kerk als uw theater en het hebben van acteurs spelen meerdere rollen en hun haar niet zinvol voor elk personage ze spelen. Het was geniale improvisatie.Zelfs in Urinetown ‘ s zee van uitzonderlijk talent valt Robinette op. Ze beveelt elke scène als de regel-afdwingende Agent Lockstock, die ook de verteller van de show, het uitleggen van de basis van musicals aan nieuwsgierige kleine Sally, gespeeld door Caitlin vol met pitch-perfecte schattigheid en pit. Dit duo is niet alleen fantastisch op het podium, maar ze zijn ook verantwoordelijk voor de uitstekende choreografie (Rife) en haar en make-up (Robinette). Op een of andere manier Rife, samen met haar zus, Amanda Rife, hebben de choreografie Grappig gemaakt, met slow-motion gerommel, Gospel koor klappen, en bunny-hopping.Robinette ‘ s haar-en make-upontwerp is erg doordacht, net als het kostuumontwerp van Nicholas Staigerwald. De arme pay-to-peers hebben verschillende geplaagde en warrige kapsels en dragen gele kleding die doet denken aan depressie-Tijdperk garb-kleine bloemenprints, kniekousen, zak jurken; terwijl de rijken dragen jurken, button-ups en polo ‘ s in blauwe tinten—roepen een subtiele symboliek van urine vs.schoon water. De twee politieagenten zijn een ander contrast als badass booted pin-up girls met Marilyn Monroe make-up en glanzende bobbed pruiken.

de cast van Urinetown in het Stillpointe Theatre. Foto met dank aan Stillpointe Theatre.De cast van Urinetown in het Stillpointe Theatre. Foto met dank aan Stillpointe Theatre.

de choreografie is zo uitzonderlijk, mede omdat de richting ook buitengewoon is. Regisseur Grace Anastasiadis, die meewerkte aan de choreografie, zorgt ervoor dat er op elke centimeter van het podium verhalen worden verteld. Elke acteur is betrokken, zelfs als ze niet de focus van een scène. Het publiek heeft zoveel om naar te kijken en zoveel om hen te vermaken vanwege Anastasiadis’ genuanceerde en actieve richting. Terwijl de eerste act in een snel tempo mee clips, de tweede act blijft een beetje totdat grotere groep nummers kick in ongeveer halverwege. Dit kan te wijten zijn aan de drukkende hitte in het oude openingsweekend van de kerk (die Stillpointe heeft geprobeerd te verlichten met programma ‘ s die verdubbelen als handfans, evenals het hebben van extra handfans voor leden van het publiek).

de visuele impact van de show wordt versterkt door Ryan Hasse ‘ s stijlvolle scenic design met ouderwetse halfcirkel verkiezingsvlaggen, kunstzinnig gearrangeerde afvalhopen en flarden blauwe lakens gedrapeerd aan de achterkant van het huis, die het publiek omhullen in deze door droogte getroffen wereld. Het lichtontwerp van Adrienne Giesezl wast het podium in gele tinten en de projecties van Johnny Rogers werken zeer goed over drie muren van de hoge plafondruimte van de kerk. Vooral interessant zijn de scènes waar de cast graffiti woorden die in real-time op de muren, of wanneer een stuk oude baksteen lijkt weg te vallen om sterren te onthullen tijdens de romantische “volg je hart.”Follow Your Heart” toont ook hilarisch de romantische leads, Bobby Strong (Brice Guerriere) en Hope Cladwell (Sarah Burton), die een aantal power harmonies hebben die goed maken dat het publiek niet veel van de zang kan horen omdat alle acteurs zonder Microfoons optreden. Guerriere is een toonaangevende man op gelijke voet met slapstick helden van parodie films als “Airplane” of ” Naked Gun.”Zijn expressiviteit wordt alleen maar sterker tijdens de show, en zijn plezier in het spelen van dit personage is aanstekelijk.Een andere opvallende is Christopher Kabara, die de rol van UGC CEO Caldwell B. Cladwell speelt als een kwaadaardige, biseksuele Daddy Warbucks Disney schurk. Een hoogtepunt is wanneer hij in het publiek komt om “Don’ t Be a Bunny ” te zingen.”Lange, roodharige Seth Fallow pops in het ensemble als Tiny Tom met zijn droll one-liners en zoute uitdrukkingen. Het hele team-leidende en ondersteunende acteurs, verlichting, projecties, choreografie, richting—schitteren op groepsnummers als “Run, Freedom, Run.”

I ‘m sure I’ m quote a line in Urinetown, when I say of Stillpointe ‘ s show: “When you gotta go, you gotta go” … to this fantastic production.

Looptijd: ongeveer 2 uur, met een pauze van 15 minuten.Urinetown: de Musical, gepresenteerd door Stillpointe Theatre, speelt tot 14 juli 2018 in Mount Vernon Place United Methodist Church, 10 E. Mount Vernon Place in Baltimore, MD. Koop tickets online.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.