Anmeldelse:’ Urinetown ‘Av Stillpointe Theatre

jan 24, 2022

Baltimore-baserte Stillpointe Theatre varemerke tar kult og ikke-mainstream musikaler, og med bare-bein ressurser og den absolutt beste lokale talent, levere produksjoner som gjør at du går,» Wow! Jeg elsker musikkteater!»Dette gjelder for sitt sommershow, den målrettet dessverre kalt Urinetown: The Musical.

skuespillerne I Urinetown på Stillpointe Theater. Foto courtesy av teatret.
skuespillerne I Urinetown på Stillpointe Theatre. Foto courtesy av teatret.

Urinetown er den type show Stillpointe utmerker seg på-odd, tongue-in-cheek, og helt underholdende. Tisser er avgjørende I Urinetown. Den satiriske historien er satt i en dyster nær fremtid hvor private toaletter har blitt forbudt av diktator-lignende evil corporation UGC (Urine Good Company) for å håndtere katastrofal vannmangel etter tiår med tørke. Situasjonen er moden for en revolusjon. 9 toalettholder Bobby Strong og hans forbudte kjærlighetsinteresse, Hope Cladwell, datter AV UGCS ADMINISTRERENDE DIREKTØR.

Det er en merkelig premiss, som ble født i 1999 På New York Citys årlige festival av weird theatre, Fringe (DCS Hovedstad Fringe er denne måneden, og Baltimore ‘ S Charm City Fringe er i November—gå og se utmerket weird theatre). Men i tillegg til å være merkelig, er det også veldig bra. Urinetown gjorde Det Til Broadway for en treårig løp og flere Tony Awards.

Et godt show I Stillpointes hender har gang på gang vist seg å være en enestående produksjon. En del av hvorfor Urinetown er så herlig er hvordan det parodiserer tradisjonelle musikalske teater tropes-målretting viser Som Les Miserables og West Side Story gjennom En Brecht-stil linse. Finalen I Act i er veldig «Hører Du Folket Synge», komplett med et stort vinkende flagg. Akt II etterligner Jets vs Sharks pre-kampen » Cool.»Selv om du ikke er en musikalsk teaternerd, vil du fortsatt få Det Urinetown er poking moro på store Budsjett Broadway smashes.

En annen grunn Til At Stillpointe produksjon Av Urinetown er så hyggelig er sin fremragende cast og kreative team. Her er hvor bra Stillpointe er å lage magi ut av mindre enn ideelle ressurser. På åpningskvelden sluttet scenelysene å fungere etter det store åpningsnummeret, og i stedet for å freaking ut, annonserte kunstnerisk leder Ryan Hasse faktisk at kirken er » f*!kong gammel, » og de ville få lysene opp igjen snart. Deretter Forklarte Danielle Robinette-i karakter som selvrefererende fortelleroffiser Lockstock—at noen ganger i samfunnsteater må du jobbe med det du har, som en gammel kirke som teater og ha skuespillere som spiller flere roller, og håret gir ikke mening for hver karakter de spiller. Det var genial improvisasjon.

Selv I Urinetowns hav av eksepsjonelt talent, Skiller Robinette seg ut. Hun befaler hver scene som regelhåndhevende Offiser Lockstock, som også er showets forteller, forklarer det grunnleggende om musikaler til nysgjerrige Little Sally, spilt Av Caitlin Florerer med pitch-perfekt cuteness og spunk. Denne duoen er ikke bare fantastisk på scenen, men de er også ansvarlige for den fremragende koreografien (Rife) og hår og sminke (Robinette). Somehow Rife, sammen med sin søster, Amanda Rife, har gjort koreografien morsom, med slow-motion rumbles, Gospel choir klapping, og bunny-hopping.

Robinettes hår-og sminkedesign er veldig gjennomtenkt, det samme er kostymedesignet Av Nicholas Staigerwald. De fattige betal-til-jevnaldrende har ulike ertet og bustete frisyrer og slitasje gule klær som minner Om Depresjon-æra klær-små floral utskrifter—knestrømper, sekk kjoler; mens de rike slitasje kjoler, knapp-ups og polos i blå fargetoner-fremkaller en subtil symbolikk av urin vs. rent vann. De to politifolk er en annen kontrast som badass oppstartet pin-up jenter Med Marilyn Monroe sminke og skinnende vippet parykker.

skuespillerne I Urinetown på Stillpointe Theatre. Foto gjengitt Med tillatelse Fra Stillpointe Theatre.

koreografien er så eksepsjonell delvis fordi retningen er ekstraordinær, også. Regissør Grace Anastasiadis, som hjalp til med koreografien, sørger for at det skjer historiefortelling på hver tomme av scenen. Hver skuespiller er engasjert, selv når de ikke er fokus for en scene. Publikum har så mye å se på og så mye å underholde dem på Grunn Av Anastasiadis ‘ nyanserte og aktive retning. Mens den første handlingen klipper sammen i et raskt tempo, legger den andre handlingen litt til større gruppetall sparker inn omtrent halvveis. Dette kan skyldes den undertrykkende varmen i den gamle kirkens åpningshelg(Som Stillpointe har forsøkt å lindre med programmer som dobler som håndfans, samt å ha flere håndfans for publikum).

Å legge Til showets visuelle innvirkning er Ryan Hasse stilige sceniske design med gammeldags halvcirkelvalgsflagg, kunstig arrangert søppelhopper og tattered blå ark drapert på baksiden av huset, som omslutter publikum i denne tørkerammede verden. Adrienne Giesezls lysdesign vasker scenen i gule nyanser, Og Johnny Rogers’ projeksjoner fungerer veldig bra over tre vegger i kirkens høyt takrom. Spesielt interessant er scenene der de støpte graffitiordene som dukker opp i sanntid på veggene, eller når et stykke gammel murstein ser ut til å falle bort for å avsløre stjerner under den romantiske » Følg Hjertet ditt.»

«Follow Your Heart» viser også de romantiske lederne, Bobby Strong (Brice Guerriere) og Hope Cladwell (Sarah Burton), som har noen kraftharmonier som gjør opp for publikum ikke å kunne høre mye av sangen fordi alle skuespillerne utfører uten mikrofoner. Guerriere er en ledende mann på nivå med slapstick heroes of parodi filmer som «Airplane» eller » Naked Gun.»Hans uttrykksevne blir bare sterkere gjennom hele showet, og hans glede i å spille denne karakteren er smittsom.

En annen standout Er Christopher Kabara, som spiller UGC CEO Caldwell B. Cladwell som en delectably ond, biseksuell Pappa Warbucks Disney skurk. Et høydepunkt er når han kommer inn i publikum for å synge «Ikke vær En Kanin.»Tall, rødhåret Seth Brakk dukker i ensemblet Som Tiny Tom med sine droll one-liners og salte uttrykk. Hele teamet-ledende og støttende aktører, belysning, projeksjoner, koreografi, retning-skinne på gruppenumre som » Run, Freedom, Run.»

jeg er sikker på at jeg siterer en linje I Urinetown, når Jeg sier Om Stillpointe ‘s show:» Når du må gå, må du gå » … til denne fantastiske produksjonen.

Kjøretid: Ca 2 timer, med en 15-minutters pause.

Urinetown: Musikalen, presentert av Stillpointe Theatre, spiller til og med 14. juli 2018, På Mount Vernon Place United Methodist Church, 10 E. Mount Vernon Place I Baltimore, MD. For billetter, kjøp dem online.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.