recenze / Divadlo: Twilight — Los Angeles, 1992; vzpoura jedné ženy vyvolává postavu uprostřed chaosu

Pro 25, 2021

Anna Deavere Smith je konečným impresionistou: dělá duše lidí.

je tak dobrá v úkolu, že popsat „Twilight: Los Angeles, 1992“ jako show jedné ženy je zjevně směšné. Sondování nepokojů, které vypukly v dubnu téhož roku, po prvním soudu s Rodneym Kingem, podává epické účetnictví čtvrtí v chaosu,města v úzkosti a země hluboce narušené násilnými obrazy, živými a barevnými, přicházejícími přes noční vlny.

činí tak zobrazením téměř čtyř desítek skutečných jedinců. Někteří byli účastníky nepokojů, jiní pouhými přihlížejícími. Několik z nich média proslavila, řada z nich si stále drží anonymitu, jako by to byla bezpečnostní deka. Ke každému však paní Smithová přináší pronikavé oko a nenasytnou potřebu vědět, co se skrývá v hlubinách lidského srdce. Její téma může být skličující, ale rozsah jejího vyšetřování není. Jeden člověk za druhým, jeden nápad za druhým, jeden temperament za druhým, vytváří bohaté, panoramatické plátno národního traumatu.

každým měřením, „Twilight: Los Angeles, 1992,“ který byl otevřen včera v noci ve veřejném divadle Josepha Pappa v elegantní multimediální produkci režiséra George C. Wolfe, je větší než“ Fires in the Mirror: Crown Heights, Brooklyn a další identity“, 1992 show, která udělala reputaci paní Smithové. Její metoda zůstává nezměněna, ačkoli. Vyzbrojena magnetofonem a způsobem, který musí pozvat upřímné přiznání, vede rozhovory s širokým průřezem lidí spojených s významnou současnou událostí, jak by mohl každý podnikavý novinář. Pak to převezme herečka. Nahrávané svědectví se transformuje do rolí, které se hrají v rychlé a často překvapivé juxtapozici.

tentokrát jsou spouštěcími incidenty divoké bití Mr. Král losangeleskou policií, zachycen na videokazetě a svědkem milionů Američanů, a soud a osvobození čtyř důstojníků, kteří tvrdili, že jednali pouze v souladu s povinností. Smithovou: útok na řidiče kamionu Reginalda Dennyho výtržníky, také děsivě zachycený na videokazetě; fatální střelba Latashy Harlins korejským obchodníkem, který věřil, že 15letá dívka kradla v obchodě; a druhý soud s Losangeleskými policisty, nemluvě o dlouhé historii neklidných vztahů mezi černými, bílý, asijští a Mexičtí Američané v kelímku s palmami, který je jiho-centrální Los Angeles.